Rainbow

Sorry, this entry is only available in Deutsch.

Nina Kaun – Wie Immer Im Frühling

Rotopolpress zeigt Zeichnungen aus Nina Kauns neuem Buch WIE IMMER IM FRÜHLING. Nina Kaun präsentiert die eigene Wahrnehmung als Ermessenssache. Brutalität und Poesie liegen da nah beieinander. Für ihre freien ausdrucksstarken Zeichnungen hat sie auf eine für den Siebdruck gebräuchliche Technik zurückgegriffen, bei der mit Tusche, Wachsstiften und Acrylfarbe direkt auf Folien gemalt wird. Linien und Weißflächen werden dann aus den Schwarzflächen wieder herausgekratz. WIE IMMER IM FRÜHLING ist nach AUF, AUF UND DAVON das zweite Projekt von Nina Kaun, das bei Rotopolpress erschienen ist.

Wie Immer Im Frühling
Zeichnungen von Nina Kaun
Eröffnung: Freitag, 07.02.2014
um 20.00 Uhr bei Rotopol

RSVP

wie-immer-im-fruhling-flyer

Leschek’s Flight

  • lescheksflug_icom
  • Lescheks Flug
  • Lescheks Flug
  • leschek02
  • leschek03
  • leschek04
  • leschek05

At the International Comic Salon Erlangen 2014 Lescheks Flug won the ICOM-award as best independent-comic 2014.

Somewhere in space there’s Neulins, a miserable and dirty place, where the check clocks on the factory floors beat time. The population adapted to this industry-asteroid’s rough climate: Neulins is nearly solely inhabited by “maschinenmenschen”. And like all others Leschek as well should actually be a small productive cog in this wheel. But at his work station in the toyfactory the jovial robot spends more time on his daydreams than on the construction plans of the latest multi-functional-figurine. When his hard-working colleague Fattko falls victim to the final malfunction, Leschek suddenly sees himself as the sole heir of a heritage that could finally make his escape possible. But to leave Neulins for ever Leschek needs a human partner.

For his comic debut Lescheks Flight illustartor Sebastian Stamm – designer and co-developer of the multi-awarded indie game Tiny & Big – created an extraordinary action scenario: a quirky space adventure that corrodes, whirs and creaks.

anywhere but here

Isabel Seliger überzeugt nicht nur in Technik und Ausführung, sondern schafft es darüber hinaus mit einer einzigen Zeichnung epische Bildwelten und bewegenden Handlungsstränge vor dem inneren Auge des Betrachters zu erzeugen.

anywhere but here
Zeichnungen von Isabel Seliger
Eröffnung: Freitag, 08.11.2013
um 20.00 Uhr bei Rotopol

RSVP

anywhere but here - Isabel Seliger

Wie immer im Frühling

  • fruehling01
  • fruehling02
  • fruehling03
  • fruehling04
  • fruehling05
  • fruehling06

Es ist Frühling. Fräulein Guck-in-die-Luft sitzt am Küchenfenster ihres Turmzimmers und sieht Felsbrocken vom Himmel in den Garten stürzen. Oder sind es Vögel? Oder Schatten? Sie fallen schnell zu Boden, wie immer im Frühling. Im Laufe der Zeit werden es immer mehr und es ist ein rauer Tumult unter ihrem Dach.

Könnten Felsen so zetern,
wären die Gebirge unerträglich laut und
sie würde den Wald für immer bevorzugen.

Sie hält Ausschau. Unten im Garten lauert der Katzenmann. Er ist auf der Jagd. Er wildert im Organgarten. Seine Einladung zu Tisch nimmt sie nicht an und so treffen sich die beiden nicht in den Bildern, im Text jedoch schon.

Nina Kaun präsentiert die eigene Wahrnehmung als Ermessenssache. Brutalität und Poesie liegen da nah beieinander. Für ihre freien ausdrucksstarken Zeichnungen hat sie auf eine für den Siebdruck gebräuchliche Technik zurückgegriffen, bei der mit Tusche, Wachsstiften und Acrylfarbe direkt auf Folien gemalt wird. Linien und Weißflächen werden dann aus den Schwarzflächen wieder herausgekratz. WIE IMMER IM FRÜHLING ist nach AUF, AUF UND DAVON das zweite Projekt von Nina Kaun, das bei Rotopolpress erschienen ist.

Eugène

  • eugene01
  • eugene02
  • eugene03
  • eugene04
  • eugene05
  • eugene06
  • eugene07

Who is this strange doctor? Eugène has every reason to wonder. Dr. Trousseau obviously is interested in his hands and offers Eugène a job in town after a scrutiny at the very hands.
Eugène’s palms indeed have a peculiarity: When he was a child, the skin of a stranger was transplanted there. He decides to engage in the doctor’s offer and accepts the ominous job. But the incidents caused by him accepting the job are beyond his control. Eugène gets deeper and deeper into a rousing adventure in which the presence of his mysterious pursuers becomes more and more threatening.
EUGÈNE is Quentin Vijoux’s first book release and it surprises with every new page. In breezing light black-and-white drawings, he develops an exciting thriller that never lets go the reader anymore.

Translated from French by Irène Bluche.

Untitled 03

  • jesse_jacobs_untitled031
  • jesse_jacobs_untitled032
  • jesse_jacobs_untitled033

All prints are numbered on piece.

Untitled 02

  • jesse_jacobs_untitled021
  • jesse_jacobs_untitled022
  • jesse_jacobs_untitled023

All prints are numbered on piece.

Untitled 01

  • Jesse Jacobs - Untitled 01
  • Jesse Jacobs - Untitled 01
  • Jesse Jacobs - Untitled 01

All prints are numbered on piece.